Lacetti Klíma panel javítás
Sajnos engem is utolért a típushibának mondható panel meghibásodás.
A jelenség a klíma hol be- hol be nem kapcsolhatósága. De főként párás időben.
Pár fórumot végigolvastam azaz Lacetti klub fórum, valamint a Magyar Daewoo-Chevrolet klub fórumait, és hamar rájöttem, hogy ez a hiba Nubira I-II- III / lacetti típusoknál jelen van. És szerencsére nem is egy nagy probléma.
A Lacetti klub jóvoltából elég részletes leírást kaptam a javításról, és a bontás menetéről, amit meg is osztanék.
1. A közép konzol szétszedése
Én a régi bank kártyák mellett döntöttem, és szintén alulról, ahogyan egy Lacetti klubbos cartárs jóvoltából látható.
Egy kis frissítés: Mivel sem bankkártya sem régi fűrészlap nem volt a legutóbbi izzócsere alkalmánál így improvizáltam, és bevált.
Aki volt katona jól ismeri a kanálgépet. Ennek a kése majdnem olyan vastag mint egy bankkártya, és sokkal merevebb is. Szinte könyörgött a panel, hogy lejöhessen. Itt csak arra kell figyelni, hogy fentről le érdemes kezdeni.
A bowdeneket (2db) is ki kell szedni, mindegyik fejet pattintsuk ki, az apró fülrögzítő csavarokat csavarjuk ki, és utána a rögzítő füleket hajtsuk hátra, és meg is vagyunk.
Itt is egy kis frissítés: Én legutóbb inkább lekaptam a kesztyűtartót és kiakasztottam a hideg-meleg bowdent, majd a másik oldalon a fej-láb bowdent. Nem kell szenvedni a kis csavarral, és sokkal jobban hozzáférhető.
2. Jöhet a szétszerelés
Itt már a bowdeneket mozgató fogaskerekek nélkül.
A rögzítő fülek benyomásával a panel szétszedhető, nekem elég nehezen ment.
És a panel:
Alul a csatlakozó kivezetései láthatóak, itt rövidzárat tudunk mérni, ha a bal felső sarokban lévő két pont zárva van. Ekkor a fűtőventilátor minimum 1-be van kapcsolva, és a klíma gomb be van kapcsolva.
Nálam a hiba a bal oldalon látható fokozat szabályzó eloxidálásából következett be, zsírtalanítás, polírozás, kevés réz paszta, és már jó is. Az R2 előtét ellenállás a kontroll LED-é, ekkor világít a LED bekapcsolt állapotban.
Ha ellenőriztünk mindent, szereljük össze a panelt, a ventillátort állítsuk -2-3-4 fokozatokba.
Kapcsoljuk be a klímagombot, és a fent megjelölt két pont között rövidzárat kell tudnunk mérni. Ha nem, akkor vagy valamit nem néztünk meg, vagy nem takarítottuk meg eléggé a fokozat szabályozót.
Az elektronikai kapcsolásokat nehezen, vagy egyáltalán nem értelmező emberek kedvéért mindkét panel oldalán bejelöltem az áramutakat, melyek a klíma körhöz tartoznak.
Ami még fontos lehet a hátsó ablak és a tükrök fűtést szabályzó IC pontos típusa, ha meghibásodna:
ATMEL gyártmány, U6046B típus.
Sikeres szerelést kívánok mindenkinek, ha elakadtok:
http://forum.chevyklub.hu
A képekért köszönet a Lacetti klub tagjainak!
Még egy apróság: Inkább cseréljük ki a 3db rizsizzót mert visszarakunk mindent, és tuti egy hónap múlva meghal valamelyik. :)
|